Several studies have indicated a strong link
between nutrition and the development of
macular
degeneration. It has been scientifically
demonstrated that people with diets high in fruits
and vegetables (especially green, leafy vegetables)
have a lower incidence of macular degeneration.
Studies have shown that specific nutritional
supplements can help prevent progression of
age-related macular degeneration.
The information provided on this
website is for informational purposes only and is not intended to
substitute, supplant or augment any advice from your physician or other health care
professional or medication label. You should not use the information on this site for
diagnosis or treatment of any eye or health problem or for prescription of
any medication or other treatment. You should consult with a
healthcare professional before starting any diet, exercise or
supplementation program, before taking any medication, or if you
have or suspect you might have a health problem. You should not stop
taking any medication or change your course of treatment without first consulting your physician.
The Macula Center does not endorse, guarantee or make any claims for
or about any products or information linked to from this website.